טיפול בדיכאון קליני

דיכאון הוא הפרעה נפשית נפוצה, שמאפייניה העיקריים הם מצב רוח ירוד מתמשך, בעיות בזיכרון ובריכוז ופעילות גופנית מינימלית. הגורמים למצב כואב שכזה עבור אדם ברוב המקרים הם הלם נפשי או מתח כרוני. דיכאון יכול להיות מלווה במחלות קשות ובשינויים פתאומיים בחיים. לרוב, טיפול בדיכאון קליני מבוסס על שימוש בטכניקות פסיכותרפיסטיות. במקרים מסוימים, משלבים את הטיפול עם תרופות נגד דיכאון.

ממה יכול להיגרם דיכאון קליני?

בהתאם לצורה, המחלה קשורה לגורמים חיצוניים או פנימיים. דיכאון יכול להיגרם על ידי חוויות קשות או מצב טראומטי חריף. לעתים קרובות ההפרעה מתפתחת לאחר אובדן של אדם אהוב, אובדן עבודה, גירושים או פציעה. אירועים בעלי צבע חיובי, למשל, שסוף סוף צוברים עושר או פופולריות, יכולים גם הם לגרום לתסכול. במקרה זה, ההפרעה מוסברת על ידי הגשמת חלום עם אובדן משמעות החיים לאחר מכן, בהיעדר מטרות אחרות. דיכאון קליני יכול להיות תוצאה של מתח כרוני. במצב זה, לרוב לא ניתן לקבוע סיבה ספציפית לחוויה. האדם מתקשה לנקוב בנסיבות טראומטיות ספציפיות ורואה את חייו כמכלול כסדרה של אובדן ואכזבות. הסבירות לדיכאון אצל נשים גבוהה יותר בתקופות שלאחר הלידה, כאשר חל שינוי ברמת הורמוני המין, המהווה מתח לגוף.

מה הוא טיפול בדיכאון קליני?

כאשר מדובר בדיכאון קל, ניתן לעבור קורס פסיכותרפיה בלבד ללא שימוש בתרופות. בנוסף, ניתן להמליץ ​​על עיסוי, הידרותרפיה ופיזיותרפיה. ואילו טיפול בדיכאון קליני יכול לכלול גם שימוש בתרופות מותאמות. מהות הטיפול התרופתי בדיכאון מסתכמת בנטילת תרופות המשפיעות על ייצור חומרים פעילים ביולוגית הגורמים להעברת דחפים נוירוכימיים דרך הנוירונים של המערכת של המוח. תרופות נוגדות דיכאון משמשות למטרה זו. טיפול בדיכאון קליני בצורתו החמורה של המחלה מצריכה בדרך כלל אשפוז. מאחר ודיכאון קליני נוטה להיות ארוך וקשה יותר לטיפול, חשוב לא לנסות לטפל בדיכאון באופן עצמאי בבית, ולא לדחות א מועד קבלת הטיפול הנחוץ לכם. אם אתם זקוקים לליווי וטיפול מקצועי בדיכאון קליני שפקד אתכם כבר תקופה, אל תוותרו על הטיפול המסור של קבוצת רוח ים, שיספקו לכם טיפול בדיכאון קליני בבית המאזן 'רוח ים'.

הוספת מאמר לאתר?

קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל